539547-LLP-1-2013-1-FI-ERASMUS-ENW
Finska, Velika Britanija, Bugarska, Španjolska, Irska, Grčka, Hrvatska, Latvija, Nizozemska, Litva, Poljska, Turska, Rumunjska, Estonija, Portugal, Njemačka, Danska, Italija, Malta, Cipar, Mađarska, Austrija, Belgija
01.10.2013.-30.09.2016.
Savonia University of Applied Sciences (Finska)
Europska unija, Program cjeloživotnog učenja (LLP)
599.709,00 EUR (75%)
O projektu
U bliskoj budućnosti Europa će se suočiti s naglim starenjem populacije. Potrebna joj je nova vizija
starenja i promocija pozitivnih mogućnosti. Izazov je kako prenijeti ovu viziju u praksu. Institucije
visokog obrazovanja imaju ključnu ulogu u ostvarenju ovog izazova.
Ovaj projekt promovira europsku suradnju i razmjenu inovacija i dobre prakse povezanih sa
populacijom koja stari i obrazovnom pripremom onih koji rade sa starijim osobama. Projekt
rekonstruira raznolike obrazovne pristupe razvojem Europskog kompetencijskog okvira za rad sa
starijim osobama, dijeljenjem inovacija i poučavanjem te identificiranjem faktora koji utječu na
studente pri odluci da rade sa starijim osobama lime se ojačava kvaliteta visokog obrazovanja za
zanimanja u području skrbi za starije osobe.
Projekt je direktno usmjeren na nastavnike i upravno osoblje partnera i ostalih institucija visokog
obrazovanja u Europi. Indirektno je usmjeren na studente, profesionalne zajednice i same starije
osobe.
Konzorcij će provesti analize temeljnih kompetencija osoblja u radu sa starijim osobama iz gledišta
literature, istraživanja, stručnjaka, studenata i samih starijih osoba. Rezultati će biti upotrijebljeni
u razvoju kurikuluma visokog obrazovanja kao i u promociji pozitivnije vizije o radu sa starijim
osobama kroz nacionalne i europske mreže.
Europski kompetencijski okvir, zajedno s najboljom praksom u poučavanju, poboljšat će kvalitetu
obrazovanja stručnjaka iz područja zdravstvene i socijalne skrbi i pozitivno utjecati na njihovu
motivaciju za rad sa starijim osobama. Tako se utjecaj ELLAN-a sastoji od bolje edukacije,
povećane mobilnosti osoblja i unaprjeđene skrbi za starije osobe u Europi.
Ovaj je projekt financiran uz potporu Programa cjeloživotnog učenja Europske unije.
Ciljevi
Projekt će dijeliti dobru praksu i inovaciju povezanu sa starenjem. Željeni je ishod projekta veća
kvaliteta visokog obrazovanja povezanog sa skrbi u kasnoj životnoj dobi.
Glavni je cilj projekta razviti zajednički Temeljni europski kompetencijski okvir za rad sa starijim
osobama.
Glavni cilj će se ostvariti
- otkrivanjem stavova starijih osoba o znanju, stavovima i odnošenju stručnjaka za
zdravstvenu i socijalnu skrb pri radu sa starijim osobama
- analizom istraživanja i literature o kompetencijama potrebnim za rad sa starijim osobama,
- razmatranjem stavova stručnjaka o potrebnim kompetencijama za rad sa starijim osobama
Uz to, cilj projekta je pozitivno utjecati na interese stručnjaka zdravstvene i socijalne skrbi za rad
sa starijim osobama, to će se ostvariti
- razmatranjem faktora koji potiču i omogućuju rad sa starijim osobama u suradnji sa
studentima
- identificiranjem i dijeljenjem inovativnih pristupa učenju za rad sa starijim osobama –
primjeri dobre prakse diljem Europe.
Glavni je cilj projekta razviti zajednički Europski okvir temeljnih kompetencija (ECCF) za rad sa
starijim osobama. Okvir će se koristiti za razvoj i poboljšanje kurikuluma. Kako će okvir primijeniti
sve partnerske zemlje kao osnovu za obrazovanje studenata preddiplomskih razina, kvaliteta
kurikuluma povezanog sa starenjem i radom sa starijim osobama će se unaprijediti. Štoviše, okvir
temeljnih kompetencija omogućava evaluaciju vještina stručnjaka i podupire potrebu za daljnjim
usavršavanjem kao i fokusiranjem usavršavanja kako bi se unaprijedile vještine.
Trajanje projekta ELLAN je 36 mjeseci (1.10.2013. – 30.9.2016.) i plan rada projekta sastoji se od
deset (10) radnih paketa (WP-a). Sadržaj glavnih radnih paketa je:
1. Pregled literature i istraživanja koje će se provesti da bi se razmotrile kompetencije
potrebne za skrb za starije osobe, s fokusom na europsku situaciju (WP3).
2. Istraživanje o percepcijama i idejama starijih osoba o potrebnim kompetencijama za rad s
osobama u kasnijoj životnoj dobi (WP4).
3. Istraživanje i analizu stavova stručnjaka (u radu sa starijim osobama) o kompetencijama
potrebnim za rad sa starijim osobama (WP5).
4. Istraživanje i analizu faktora koji utječu na stavove studenata zdravstvene i socijalne skrbi
o starijim osobama i radu s njima (WP6).
5. Istraživanje usmjereno na dobivanje uvida u način na koji bi trebalo organizirati
obrazovanje da bi navelo studente da odaberu rad sa starijim osobama. Posljedično,
identificirat će se najbolje prakse i inovativne metode učenja i poučavanja uz primjere
dobre prakse (WP7).
6. Formulirat će se Europski kompetencijski okvir za rad sa starijim osobama u zdravstvenoj i
socijalnoj skrbi (WP8).