MAJA GJAJIĆ: PRIČA O MOJIM NAMA

Galerije 03.07.2019.

GALERIJA CEKAO 

Pratite nas na Facebook stranici 

 

Izložbu pod nazivom "Priča o mojim nama" mlade osječke autorice, Maje Gjajić, otvaramo u galeriji CEKAO u ponedjeljak, 8. srpnja 2019. u 19 sati. Izložba Maje Gjajić ujedno je i njezino prvo samostalno predstavljanje zagrebačkoj publici, a ovom prilikom upoznat ćemo autoricu kroz njezine cijanotipije i grafike. Maja Gjajić studentica je druge godine diplomskog studija na likovnom odsjeku AUKOS-a (smjer grafika) te stipendistica i praktikantica grafičkoga dizajna Studija 33. Rad Maje Gjajić upoznajte i na: gjajicmaja7.wixsite.com/gjajicmaja te na instagram profilu: gjajic_maja. O izložbi "Priča o mojim nama" piše naša stalna suradnica, Maja Flajsig.
Izložbu u galeriji CEKAO možete pogledati do 16. kolovoza.


///

Čovjek je dijakronijsko biće, izgrađeno od čestica vremena, nekoć je zaključio sociolog Thomas Luckmann. Putujući kroz vrijeme i prostor, dolazeći u kontakt s drugim ljudima svakodnevno mijenjamo našu osobnost i pojavnost. Mnogostrukost identiteta koji počivaju u nama usporedno se preoblikuju svakim novim iskustvom i doživljajem čega postajemo svjesni tek u trenutku vlastitog unutarnjeg putovanja između slojeva sebstva. Upravo se tim slojevima, na formalnoj i metafizičkoj razini bavi Maja Gjajić u svojim radovima, ciklusima „Priča o mojim nama“, „Apsorpcije“ i „Komadići zemlje“.
Višeslojni fotografski poliptisi izrađeni tehnikom cijanotipije „Priča o mojim nama“ njeno su istraživanje kroz sve sociološke aspekte koji formiraju naše osobnosti. Autorica ovom tehnikom izrađuje portrete ljudi koji različitim ekspresijama lica dočaravaju identitete u koje se ukalupljujemo pri svakoj interakciji, ali i identitete koji se kroz takav kontakt stvaraju. Time se ostvaruje krug povratne informacije, kojim unutar sebe stvaramo i reproduciramo sve ono što osjećamo. Jednako kao što je taj unutarnji proces fragilan i kontingentan, tako je i proces izrade cijanotipije nepredvidiv, sklon pogrešci i eksperimentu. Stoga predstavlja zornu materijalizaciju kompleksnosti našeg unutarnjeg bića.
S druge strane, ciklus „Apsorpcije“ bavi se ovom tematikom na formalnoj razini tehničkog istraživanja granica grafičkog medija. Međutim, unatoč tome što se u ovom ciklusu Maja Gjajić ne bavi pitanjima sociološke konceptualizacije identiteta, ona ipak i dalje putuje među slojevima. Među slojevima grafika kroz koje istražuje slojeve vlastitosti, umjetničkog izraza i njegovim mogućnostima koje komunicira.
Tako je istraživanje sebe kroz kontakt s drugima okosnica umjetničkog djelovanja Maje Gjajić. Tek kroz susret s drugima možemo pojmiti sebe, sagledavajući uspomene koje smo stvorili. Prema Janu Assmanu, uspomene i sjećanja nam omogućuju da formiramo svijest o sebstvu, o vlastitom ili kolektivnom identitetu. Ciklusom „Komadići zemlje“ ona se bavi tim uspomenama, sjećanjima stečenima na svojim brojnim putovanjima, koje su nastale u interakciji s različitim ljudima i krajolicima, a koje mapira putem grafika čija pojavnost djeluje poput mnemotehnika za prizivanje osjećaja, uspomena i iskustava. Uspomenama koje komuniciraju, koje nas mijenjaju. Uspomenama koje naposljetku postaju i naše uspomene.

Maja Flajsig